Ortopedia

Specjalistyczna fizjoterapia ortopedyczna jest działem rehabilitacji medycznej, który zajmuję przywracaniem funkcji narządu ruchu jako całości w obrębie układu kostno-stawowego, mięśniowego i nerwowego oraz powięziowego.

Dzięki specjalistycznej diagnostyce oraz kompleksowej terapii, fizjoterapia ortopedyczna pomaga wrócić pacjentowi do pełnej możliwej sprawności psycho-ruchowej po przebytych urazach, chorobach czy operacjach. Tym sposobem umożliwia bezpieczny powrót do codziennej aktywności a nawet sportu.

Specjalistyczną fizjoterapię ortopedyczną można podzielić m.in. na Fizjoterapię przedoperacyjna i pooperacyjną. Fizjoterapia

przedoperacyjna stanowi najlepszą formę przygotowania pacjenta do operacji, jak i powrotu funkcji po operacji. W ten sposób

minimalizowane jest ryzyko wystąpienia ewentualnych powikłań po operacjach narządu ruchu. Fizjoterapia przedoperacyjna wykorzystywana jest w celu maksymalizacji efektów zabiegu operacyjnego. Dzieje się tak dzięki temu, że fizjoterapia przedoperacjna to:

• poprawa ruchomości chorego stawu,
  • sposób na łagodzenie dolegliwości bólowych,
  • normalizacja napięć struktur anatomicznych oraz procesów biochemicznych,
  • poprawa siły mięśni,
  • optymalizacja czasu powrotu do zdrowia i aktywności,
  • niwelowanie ryzyka powikłań pooperacyjnych.

Fizjoterapia pooperacyjna to zależnie od rodzaju i miejsca zabiegu operacyjnego torowanie jak najszybszego powrotu do funkcji w oparciu o przestrzeganie procesu gojenia się poszczególnych poddanych zabiegowi operacyjnemu struktur. Wprowadzanie systematycznie zwiększanych obciążeń w oparciu o monitorawanie procesu powrotu funkcji. Jeszcze jednym niezmiernie ważnym elementem tego procesu jest element

psychologicznego wsparcia w trakcie realizowania kolejnych „kamieni milowych” związanych z powrotem do zdrowia.