Wellness

Tlenoterapia

Dodatkowe dostarczenie tlenu do organizmu wpływa na odbudowę połączeń między neuronami oraz stymuluje nieaktywne komórki mózgowe. Tlenoterapia  to metoda leczenia wielu schorzeń i urazów poprzez wykorzystanie ciśnienia wyższego niż atmosferyczne . Podczas zabiegu pacjent oddycha powietrzem o zwiększonej zawartości tlenu, co w efekcie powoduje znaczne podwyższenie wysycenia hemoglobiny tlenem, zwiększenie dopływu tlenu do tkanek zarówno zdrowych, jak i tych objętych procesem chorobowym.

• zwiększenie dopływu tlenu do komórek mózgowych, co poprawia aktywność mózgu i spowalnia procesy demencji;
  • zwiększenie wydolności fizycznej i psychicznej organizmu oraz zdolności do zapamiętywania;
  • regeneracja zniszczonych komórek systemu nerwowego;
  • spowolnienie procesu starzenia się organizmu, poprawa jakości i długości życia;
  • zwiększenie namnażania komórek skóry właściwej i zwiększenie produkcji kolagenu;
  • poprawa aktywności komórek kościotwórczych;
  • zwiększenie produkcji komórek macierzystych i erytrocytów;
  • przyspieszenie regeneracji i rozwoju nowych naczyń krwionośnych;
  • zahamowanie namnażania się bakterii beztlenowych, likwidacja stanów zapalnych, przyspieszenie gojenia się ran,
  • zmniejszenie obrzęków;
  • pobudza regenerację nabłonków;
  • działa stymulująco na komórki skóry – fibroblasty. Pobudza w ten sposób produkcję kolagenu i elastyny, które zapewniają elastyczność skóry;
  • poprawia dostarczanie składników odżywczych nawet do odległych i niedotlenionych komórek ciała;
  • zdecydowanie poprawia dotlenienie wszystkich komórek ciała.
  • przebytych udarów mózgu;
  • demencji;
  • chorób sercowo – naczyniowych;
  • chorób stawów;
  • stwardnienia rozsianego;
  • astmy i innych chorób płuc;
  • cukrzycy;
  • chorób skórnych;
  • bezsenności;
  • chorób zapalnych i autoimmunologicznych.

Przeciwskazania
  • krwotok;
  • ciąża;
  • infekcja wirusowa;
  • zapalenie nerwu wzrokowego;
  • gorączka;
  • odma płuc i zabiegi operacyjne w obrębie klatki piersiowej;
  • rozedma płuc;
  • ostre choroby uszu;
  • zapalenie zatok;
  • infekcja górnych dróg oddechowych;
  • problemy z uchem środkowym;
  • rozsiana choroba nowotworowa;
  • okres chemioterapii (po zakończeniu – 4 tygodnie);
  • ciężkie choroby płuc;
  • zażywanie leków tj. Doxorubicin (Ariamycyna), Cisplatyna, Mafenide acetate (Sulfamylon);
  • rozrusznik serca – ciśnienie może zdeformować niektóre elementy rozrusznika (wejście na odpowiedzialność osoby);
  • klaustrofobia (wejście na odpowiedzialność osoby);
  • w przeszłości pęknięta lub przebijana błona bębenkowa.

Drenaż limfatyczny

24 komorowe mankiety z poszerzaczami

W przypadku  BOA ® Max 2 stosuje się mankiety 12- i 24-komorowe. Wśród mankietów 12-komorowych rozróżniamy mankiet na kończynę dolną i górną, mankiety 24-komorowe obejmują spodnie na kończyny dolne i kurtkę na kończyny górne.

Rozmiar każdego można zwiększyć za pomocą odpowiednich poszerzaczy. W zależności od zabiegu dostępne są różne rodzaje mankietów (dla każdej części ciała).

System Overlapping

Każda komora w mankiecie połączona jest z kolejną nachodząc na siebie i tworząc tzw. „overlapping”. To unikalne rozwiązanie technologiczne sprawia, że limfa przepchnięta w kierunku dużych ujść, węzłów chłonnych i naczyń nie opada grawitacyjnie, ale wraz z napełnieniem następnej komory jest przesuwana we właściwym kierunku i tempie (zgodnie z metodyką drenażu ręcznego).

Regulacja gradientu

Dobrane indywidualnie ciśnienie maksymalne jest redukowane programowo zgodnie z gradientem ciśnień w naczyniach limfatycznych lub żylnych. W efekcie regulacji gradientu silny początek masażu w częściach ciała odległych od węzłów pachwinowych (stopy, podudzie) płynnie przechodzi w masaż o średniej i niskiej sile na wysokości ud, miednicy i brzucha (zgodnie z metodyką drenażu ręcznego).

Indywidualnie dobrany parametr tempa masażu można wykorzystać do prowadzenia drenażu limfatycznego:

• Z krótkim czasem
  • Ze średnim czasem
  • Z małą intensywnością
  • Ze średnią intensywnością
  • Z wysokim i dynamicznym tempem w przypadku masażu klasycznego
  • Silny masaż sportowy może być wzmocniony masażem pulsacyjnym.

Zalety drenażu limfatycznego

Drenazciśnieniowy BOA ® Max 2 ma pozytywny wpływ na organizm pacjenta:

• Stymulacja przepływu żylnego i limfatycznego, co prowadzi do zwiększonego dostarczania tlenu i składników odżywczych do narządów
  • Szybsze usuwanie produktów metabolicznych, eliminacja objawów zastoju, wchłanianie obrzęków
  • Ułatwianie przepływu żył
  • Zmniejszenie oporu przepływu tętnicy, co ułatwia pracę serca
  • Poszerzenie naczyń krwionośnych i limfatycznych prowadzące do szybszego krążenia krwi