Zajęcia neurorozwojowe

Zajęcia prowadzone są metodą NDT Wysocki (Neuro-Development Therapy Wysocki). Jest to metoda pracy z ciałem, opracowana w oparciu o podstawy neurofizjologii, analizy biomechanicznej, posturologii oraz połączenia elementów metod Feldenkrais i Rolf Movement.

Jest to proces edukacyjny. Uczy się przede wszystkim układ nerwowy. Zajęcia nie są męczące fizycznie, ale wymagają uważnej eksploracji własnego ciała. Ważne jest skupienie, interpretacja i precyzja ruchu. Ciało odnajduje nowe ścieżki – przeorganizowuje się do funkcjonowania w bardziej naturalny sposób.

 

Jak wygląda pełen cykl?

Przygotowaliśmy dla Was cykl zajęć, które będą odbywały się raz w tygodniu, czas trwania 45-55 min.

 

Jak przygotować się do zajęć?

Zajęcia odbywają się przez komunikator ZOOM. Uczestnicy potrzebują mieć zainstalowaną na komputerze lub w telefonie aplikację zoom.us.Przed każdymi kolejnymi zajęciami będą otrzymywać mailem link do połączenia online. Uczestnicy widzą prowadzących oraz siebie nawzajem. Na bieżąco są korygowani przez osteopatę. Mogą zadawać pytania i otrzymywać indywidualne wskazówki.

 

Co będzie potrzebne?

  • mata do ćwiczeń
  • krzesło
  • wygodny strój nie krępujący ruchów

Zajęcia prowadzone są przez Rafała Wysockiego – mgr fizjoterapii, dyplomowany osteopata, certyfikowany terapeuta Rolfingu®, nauczyciel metody Feldenkraisa®, certyfikowany terapeuta Anatomy Trains®

 

Dlaczego ciało może potrzebować tego typu zajęć?

Dzisiejszy tryb życia, najczęściej nie sprzyja korzystaniu ze swojego ciała w pełni, a wręcz generuje powstawanie ograniczeń. Ludzkie ciało adaptuje się do warunków, z którymi ma do czynienia najwięcej. Najczęściej zatem, do konieczności przetrwania w bezruchu oraz w pozycjach, które nie są dla niego korzystne – jak długotrwała praca przed komputerem, prowadzenie samochodu. Znaczenie mają również deficyty neuroozwojowe we wczesnym okresie naszego życia oraz przebyte urazy. Kosztem jest ograniczenie zdolności płynnego, swobodnego poruszania. Nasz system sterowania ciałem traci dostęp do pełnej kontroli poszczególnych części ciała. Edukacja ciała, ukierunkowana na neurorozwój, ma na celu przywrócenie i rozszerzenie zdolności układu nerwowego, do wytwarzania i koordynowania ruchu. Wspiera synchronizację mózg-ciało.

 

Korzyści

1. Poprawa wzorca ruchu
Układ nerwowy uczy się nowych sposobów wykonywania poszczególnych ruchów. Uczy się poruszać w sposób fizjologiczny – czyli optymalny dla konkretnego organizmu. Zwiększa się zarówno zakres ruchu w stawach jak i możliwość kontrolowania go ​​przez układ nerwowy. Poprawia się płynność i wydajność ruchu.

2. Poprawa postawy
Poprzez korygowanie nierównowagi w tkance mięśniowo-powięziowej zwiększa się możliwość ułożenia poszczególnych elementów ciała w równowadze. Ciało uczy się organizować w przestrzeni i względem grawitacji, przy minimalnym wysiłku.

​3. Poprawa jakości oddechu
Podczas zajęć poprawia się ruchomość struktur w obrębie klatki piersiowej. Żebra odzyskują możliwość swobodnego poruszania przy każdym oddechu. Skrócone tkanki z przodu klatki piersiowej i obręczy barkowej, wracają do funkcjonowania w równowadze. Zmiana jakości oddychania wpływa również na zrównoważenie ruchomości narządów wewnętrznych.

4. Poprawa równowagi i stabilności

5. Poprawa komfortu we własnym ciele
Zmniejsza się napięcie i dyskomfort w ciele wynikający z braku równowagi, nadmiernego wysiłku i upośledzenia ruchu. Możliwa staje się jazda bez bólu pleców, bioder, kolan, kostek, barków, napięcia szyi i innych dolegliwości, powszechnych w jeździectwie. Dzięki temu, że ciało uczy się samo inaczej organizować, zmiany mogą być długotrwałe.

6. Poprawa priopriocecji
W zrównoważonych tkankach receptory odpowiedzialne za określanie pozycji poszczególnych części ciała odzyskują sprawność. Uczestnicy zajęć świadomie częściej zadają sami sobie pytania:

  1. Jak oddycham?
  2. Jaka jest moja postawa?
  3. Gdzie znajduje się moja klatka piersiowa?
  4. Jak porusza się moja miednica?
  5. Czy moje barki pozostają swobodnie rozluźnione w danym ruchu, a kiedy się podnoszą?
  6. Jak moje ciało reaguje w trudnych sytuacjach?

7. Wpływ na umysł
Swobodny oddech i poczucie stabilności w ciele, daje większą otwartość na otoczenie. Stabilniejsze podparcie zapewnia poczucie bezpieczeństwa. Zwiększa się poziom energii, spokoju i skupienia. W trudnych sytuacjach łatwiej jest zachować równowagę i pewność siebie.

 

Czego możemy się spodziewać z kolejnymi sesjami?

Podczas pierwszych kilku zajęć zajmiemy się dążeniem do rozluźnienia i zrównoważenia powierzchownych warstw tkanki mięśniowo-powięziowej.

  • poprawienie jakości oddychania
  • elastyczność klatki piersiowej
  • mobilizacja miednicy
  • znalezienie równowagi w relacji stopa-kolano-miednica
  • równowaga między przodem i tyłem ciała
  • równowaga między prawą i lewą stroną – symetria w siodle

Kolejne sesje to praca z głębszymi warstwami tkanek:

  • organizacja ciała wokół linii pionowej
  • zrozumienie i poprawa funkcjonowania wewnętrznych łuków w stopach
  • zrównoważenie głębokich mięśni brzucha i przepony
  • zrównoważenie kości krzyżowej
  • zrównoważenie szyi i głowy

Ostatnie sesje to integracja całego ciała – praca nad połączeniem i ugruntowaniem efektów całego cyklu w sposób, który umożliwia płynny ruch i naturalną koordynację.

Uwaga!

Przeglądarka internetowa z której korzystasz jest przestarzała przez co strona może nie wyświetlać się w prawidłowy sposób. Zalecane przeglądarki: Chrome, Firefox, Opera

Developer tools

ReD Responsive Framework version